Belevenis 5: Gastbelevenis family time

Net als jullie allemaal lezen wij natuurlijk ook alle belevenissen van Marlous, Rob en de kinderen en oh wat waren we intussen benieuwd naar hoe we dat ZEN-gevoel van dichtbij zouden gaan ervaren.

Op 4 augustus (de dag voor de ontmoeting met Rob, Marlous en de kids) waren wij zelf ook al 2 weken aan het rondreizen. We reden we van Hope naar Vancouver, om de Capilano Suspension Bridge te gaan ontdekken (prachtig!). Kort na de middag stonden we in te checken bij de camping toen er ineens een oorverdovend gejoel op ons afkwam… (we weten het nu zeker, tante Marlous is een echte Hoitink). Ze stonden ons al een tijdje op te wachten. Wat fijn om elkaar in de armen te sluiten en wat een leuke verrassing!

Onze camper bleek een waar paradijs voor Lola en Titus, trapje op, spelen op de bedden van Rens en Fenne, trapje weer af… De middag hebben we springend in het zwembad doorgebracht, heerlijk!

Whistler
Aangekomen in Whistler bleek al snel dat we onze plannen daar moesten aanpassen. Door de enorme bosbranden in de regio hing er zoveel rook dat we geen mooie besneeuwde bergtoppen zagen en dus ook geen Peak-to-Peak gondel. We hebben rondgewandeld in en om Whistler, een mooie wintersportplaats, maar we hebben vooral alle tijd genomen om lekker bij te kletsen en lekker te spelen en dat was heel fijn. Op weg terug naar Vancouver, waar we de ferry zouden nemen, zijn we nog lekker gaan zwemmen in Rainbow Park, aan het Alta Lake. Er was een beer gesignaleerd in de omgeving, dus ik ging nog met mijn camera op pad, maar heb hem niet gevonden (misschien maar goed ook!).

Little Qualicum Falls
Laat in de middag bracht de ferry ons naar Vancouver Island, waar we in Little Qualicum Falls (en die waren ook mooi!) een gezamenlijk campingplekje hadden in het bos. De speeltuin was dichtbij en de zee ook, waar we een hele tijd krabbetjes hebben gezocht en waar we heerlijk hebben gezwommen. Op woensdag was Frank jarig en hij werd enthousiast toegezongen en kreeg zelfgeknutselde cadeautjes en een heerlijke zelfgemaakte taart (bedankt Marlous en Lola!).

Ucluelet/Tofino
In Ucluelet hadden we voor 3 nachten camping Wya Point geboekt en na een lange rit, maar wel door een prachtig gebied, bleek die camping eigenlijk een parkeerplaats aan de snelweg te zijn. Dat wilden we niet, dus we zijn doorgereden richting Tofino. We hebben in Long Beach een nachtje op een overflow aan de golfbaan gestaan en op die golfbaan hebben we op 2 picknickkleden uit een pan pasta zitten smullen. Frank’s verjaardagtoetje bestond uit s’mores van de BBQ, heerlijk! De volgende ochtend zijn we al om 7:30u naar MacKenzie Beach gereden, een first come first serve camping aan het strand. We hadden goede hoop dat er op die camping plaats voor ons vrij zou komen, dus zaten Frank en Rob al rond 8u op een bankje voor de receptie en het lukte, we konden blijven. We hadden hier geen last meer van de rook, maar hier was het erg mistig. Soms zag je de eilandjes in de zee en op een ander moment zag je helemaal niks, best bijzonder. We hebben het gezellige plaatsje Tofino bezocht, gezwommen in de zee, tikkertje gedaan op het strand, wandelingen door het regenwoud gemaakt en heerlijk samen gegeten van de bbq. We hoefden ons hier niet aan de fireban te houden en hebben zelfs een kampvuurtje gestookt! Die marshmallows waren toch wel extra lekker! Op onze laatste dag, zijn we samen naar Ucluelet teruggereden om de Lighting Loop trail te lopen, een prachtige wandeling met onderweg heel veel klimbomen. Helaas was het daarna toch tijd om afscheid te nemen. Wat hebben we genoten van deze quality time samen!

We wensen jullie nog een hele fijn tijd toe samen in het heerlijke Canada! Tot in oktober!