Vlees, wijn en passie

Argentinië: Land van vlees, wijn en passie
Na een lange vliegreis, 1 overstap in Lima en 1 in Santiago de Chile, kwamen we donderdag 7 januari eindelijk aan in Córdoba, waar we onze vriendin Mariángeles ontmoetten. Samen met haar hebben we enkele dagen doorgebracht in Córdoba en heeft ze ons de stad laten zien. Heerlijk zo’n prive gids en even niets zelf hoeven te regelen. En zoals de gewoonte in Argentinië: ’s middags tijdens de lunch al een fles rode wijn op tafel. Niet verkeerd toch?

Vervolgens samen met Mariángeles een bezoek gebracht aan haar ouders in Villa Maria, een dorp op ongeveer 4 uur rijden van Córdoba. De rit in de bus ernaartoe was prachtig. We reden door ‘Sierra de Córdoba’ en hadden prachtige uitzichten. In Villa Maria werden we zeer hartelijk ontvangen en hebben we het gevoel gehad in een 5-sterren+ hotel gezeten te hebben. Heerlijk gerelaxed daar en genoten van de familie van Mariángeles. Onze dagen daar bestonden voornamelijk uit: opstaan, ontbijten, lunchen met natuurlijk een fles wijn, relaxen en ’s avonds tegen een uur of 10 weer uitgebreid eten, met natuurlijk weer wijn.

Na de verwennerij in Villa Maria moest er natuurlijk weer gewerkt worden. Samen met Mariángeles en een vriendin van haar, Anahi, zijn we naar Mina Clavero gegaan om daar te gaan wandelen in ‘Sierra de Cordoba’. Helaas ging het niet helemaal zoals gepland, want het was nogal lastig een gids te vinden en vervoer naar het gebied waar we wilden wandelen…Gelukkig heeft reisburo Robbelous altijd een oplossing en hebben we 2 tourtjes weten te regelen en hebben we zelf ook nog wat gewandeld in de omgeving. Na 4 dagen Mina Clavero hebben we afscheid genomen van de dames en zijn zij teruggegaan naar Córdoba en zijn wij doorgereisd naar Buenos Aires. Wat een prachtstad is dat zeg!

Buenos Aires moet je beleven en is niet goed in woorden te beschrijven. Wij hebben Buenos Aires als volgt beleefd:
1) We hebben veel gegeten en gedronken. 2) We hebben veel gelopen en van veel mooie gebouwen en straatbeelden genoten. 3) We hebben veel tango muziek geluisterd en een show bijgewoond. 4) Ten slotte hebben we veel gewinkeld (alles is immers goedkoop in vergelijking met Nederland).

Na Buenos Aires zijn we doorgereisd naar de stad van de wijn: Mendoza. Een busreis in Argentinië is overigens al een hele belevenis appart. Je reist er in de meest luxe bussen die je maar kunt voorstellen en zelfs voor eten en drinken wordt gezorgd. Eenmaal in Mendoza aangekomen merkten we al dat er niet heel veel te doen was naast wijn drinken en lekker eten. Daar hebben we ons dan ook maar bij neergelegd. Man wat hebben wij genoten van al dat lekkers.Rondom Mendoza hebben we op de fiets verschillende wijnbodega´s bezocht, waaronder Trapiche, Di Tomasso en Alba Tempus. Na elke rondleiding moest er natuurlijk (w)fijngeproefd worden. Niemand kan ons nu nog wat wijs maken voor wat betreft Argentijnse wijnen, zalig zijn ze!

Na Mendoza zijn we met de bus naar Santiago de Chile (hoofdstad van Chili) gereden. Daar hebben we twee dagen van de stad genoten om vervolgens met het vliegtuig naar Guatemala terug te keren. Hier werden we weer warm ontvangen door onze eigen Guatemalteekse familie. Voor degenen die het nog niet gehoord hebben: we komen eerder naar huis. We hebben 10 maanden lang vele mooie indrukken opgedaan en vele mooie momenten verzameld. Nu is het tijd om met familie en vrienden door te gaan brengen in Nederland. Op zondag 7 februari vliegen we vanaf Cancun naar Düsseldorf en maandag 8 febrauri zetten we weer voet op Nederlandse bodem. Uiteraard zullen we van onze laatste twee weken en onze aankomst in Nederland nog een verslag plaatsen. Op zaterdag 3 april 2010 gaan we trouwen, ook dat zal niet ongemerkt voorbij gaan!